به نقل از پایگاه اطلاعرسانی کانون سردفتران و دفتریاران، محمدرضا دشتی اردکانی به جلسه مشترک با حضور مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت امور اقتصاد ودارایی، سازمان امور مالیاتی کشور و کانون سردفتران و دفتریاران اشاره کرد و اظهار کرد: ۱۵ دفتر اسنادرسمی شهر تهران به صورت پایلوت برای دریافت استعلامات دارایی به صورت الکترونیکی برگزیده شدند.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: بعد از بررسی عملکرد این دفاتر اسنادرسمی، مقرر شد از ۱۸ مهرماه تمامی دفاتر اسنادرسمی شهر تهران به این طرح بپیوندند و همه دفاتر باید پاسخ استعلامات خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.
دشتی اردکانی با بیان اینکه تا پایان آبان ماه موارد خاص بررسی و رفع خواهد شد، اضافه کرد: این پاسخ با کد ۱۲ رقمی که سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده در سامانه ثبت آنی دریافت میشود و احیانا اگر مشکلی وجود داشته باشد، به صورت دستی هم پاسخ داده خواهد شد.
وی تصریح کرد: از اول آذرماه پاسخ تمام استعلامات دفاتر اسنادرسمی از سازمان امور مالیاتی به صورت الکترونیکی خواهد بود.